آکادمی معاش

آموزش زبان با هدف رشد و توسعه کسب و کار

دوره‌هاوبلاگورود

ده دلیل برای یادگیری عربی

بیش از ۳۱۵ میلیون نفر سخن‌ور عربی

عربی بیش از ۳۱۵ میلیون نفر سخن‌ور دارد و پنجمین زبان پرگویش جهان است. اینکه بتوانید با این تعداد افراد صحبت کنید لذت‌بخش و انگیزه قدرتمندی است.

زبان باحال عربی

ایرانی‌های کمی به زبان عربی صحبت می‌کنند. تسلط به این زبان بلافاصله شما را در نظر بسیاری بسیاری آدم باهوش و قدرتمندی نشان می‌دهد.

فرهنگ غنی و متنوع عربی

هرکسی باید بتواند جنبه‌ای از فرهنگ را که به نظرش جذاب است بیابد. فقط برای ذکر چند مثال: آیا تا به حال به فیروز خوانندهٔ لبنانی یا عمرو دیاب خواننده مصری گوش داده‌اید؟ در مورد نشستن در یک کافه معمولی در وسط یک سوق (بازار) در حالی که به یک آهنگ کلاسیک عربی گوش می دهید چطور؟ یا لذت بردن از زیبایی خط و نگارش عربی؟ یا خواندن رمان هزار و یک شب به صورت اصلی؟

پتانسیل اقتصادی استفاده‌نشده

خاورمیانه از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است و همسایه غربی ما عراق در حال تجربه رشد اقتصادی خارق‌العاده است. کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز روابط تجاری گسترده‌ای با ایران دارند. کسی که به زبان عربی صحبت می کند از نظر شغلی در موقعیت بسیار مفیدی قرار خواهد گرفت.

مهمان‌نوازی عرب‌ها

به محض اینکه شما فقط چند کلمه عربی را در مقابل یک زبان مادری به زبان آورید، آنها خوشحال می شوند و مشتاق هستند که به هر طریق ممکن به شما کمک کنند. آیا تا به حال آلمانی را یاد گرفته اید تا متوجه شوید که خود آلمانی ها وقتی به زبان آنها صحبت می کنید تحت تأثیر قرار نمی گیرند یا به طور مثبتی بی علاقه نیستند؟ در بیشتر برخوردهای خود با عربها دقیقا عکس آن را خواهید دید. آنها واقعاً به زبان خود افتخار می کنند و از هر کسی که برای یادگیری آن تلاش می کند خوشحال هستند.

شناخت اسلام

در دوران کنونی که خصومت فزاینده بین «جهان عرب» و «غرب» وجود دارد، شناخت دین اسلام و جریان‌های مختلف موجود در آن بسیار مهم است. اگر می توانستید برای خودتان آیات قرآنی را بخوانید که برخی مسلمانان می گویند ترویج صلح است و مسلمانان دیگر می گویند دعوت به جنگ؟ خیلی راحت تر می توانید تصمیم خود را بگیرید.

تقاضا برای افراد مسلط به زبان عربی زیاد و عرضه کم است

فقط خدمات مختلفی نیستند که به شدت به دنبال استخدام کسانی هستند که به زبان عربی مسلط باشند. مشاغل دیگری نیاز به تفسیر و ترجمه صحبت می‌کنم. توانایی صحبت به زبان عربی به شما برتری را نسبت به رقبای خود می‌دهد.

عربی یک زبان پل است

دانستن زبان عربی راه را برای بسیاری از زبان های دیگر در منطقه باز می کند. به عنوان مثال، تقریباً ۵۰ درصد واژگان فارسی را کلمات عربی تشکیل می‌دهند. بلد بودن عربی برای یادگیری زبان‌های اردو و ترکی نیز کاربرد دارد. همچنین، عبری از نظر زبانی با عربی نیز مرتبط است که درک مفاهیم دستوری و معنایی در عبری را آسان‌تر می‌کند.

عربی از نظر زبانی زبان بسیار هیجان‌انگیزی است

با سیستم ریشه عمیقاً ریشه دار، یادگیری زبان عربی می تواند لذت بزرگی باشد. به عنوان مثال. اگر می دانید که کتبه در زبان عربی به معنای «نوشتن» است، به راحتی می توان نتیجه گرفت که کتاب به معنای «کتاب» و کتب به معنای «نویسنده» است. مقداری هم دارد

سفر در خاورمیانه

جهان عرب مکانی عالی برای سفر است، و اگر عربی بلد باشید این سفر بسیار آسان‌تر خواهد شد. در حالی که تعداد عربهایی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند در حال افزایش است، اکثریت قریب به اتفاق مردم فقط به زبان عربی صحبت می‌کنند. بنابراین ضروری است که هنگام سفر در منطقه حداقل به زبان عربی اولیه صحبت کنید. و سفر به آنجا قطعاً چیزی است که نباید با حومه سرسبز، بیابان‌های خشک و روستاهای سنتی از دست بدهید.