آکادمی معاش

آموزش زبان با هدف رشد و توسعه کسب و کار

دوره‌هاوبلاگورود

ده راه درآمدزایی از طریق زبان عربی

اگر شما در حال یادگیری زبان عربی هستید و یا به آن علاقه‌مندید، شاید دانستن این امر که یادگیری این زبان چگونه می‌تواند برای شما مسیر‌های درآمدی متعددی را ایجاد کند برایتان جذاب باشد و انگیزه یادگیری را در شما افزایش دهد. این مقاله توسط آکادمی معاش آماده شده تا بر اساس تجربه راه‌های کسب درآمد از زبان عربی را را با شما در میان بگذارد. به همین خاطر حتماً تا انتها مقاله را بخوانید.

ترجمه

درصورتیکه شما عربی را بصورت فصیح و کتابی آموخته‌اید انجام کار ترجمه یکی از بهترین و مناسبترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. ترجمه کتب و مقالات از عربی به فارسی و فارسی به عربی که دومی نیازمند تسلط بیشتری به قواعد نوشتاری عربی است اما از نظر رقابتی و درآمدزایی برای شما شما درامد قابل توجهی را رقم می‌زند. شاید انجام اینکار در ابتدا سخت بنظر برسد اما با شروع ترجمه از متون ساده و پارگراف‌های کوتاه و استمرار در مطالعه متون مختلف به زبان عربی پس از مدتی به یک مترجم حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

فعالیت در دارالترجمه

فعالیت در دالترجمه نیز همانند ترجمه‌ی متون و کتاب نیازمند تسلط به عربی فصیح و قواعد نوشتاری است اما معمولاً متون دالترجمه‌ها شامل محتوای کمتری است و شمانسازمند یادگیری اصطلاحات اداری، تسلط به نامه‌نگاری اداری و و مطالب آموزشی و واحد د‌های درسی هستید.

فعالیت در شرکت‌های بازرگانی

شما با توانایی مکالمه عربی می‌توانید بعنوان مدیر فروش، بازرگانی، بازاریابی و... در شرکت‌هایی که پتانسیل صادرات دارند فعالیت کرده و پیگیر مشتری‌های خارجی مجموعه و پشتیبانی آن‌ها باشید. این حوزه علاوه بر پتانسیل درآمدی بالا، تجربه‌ی خوبی جهت استارت و فعالیت بیزنس شخصی خود در حوزه بین‌المللی به شما می‌دهد.

تجارت با کشور‌های عربی

همسایگی ایران با بسیاری از کشور‌های عربی که از نظر واحد پولی نیز واحد پولی ارزشمندی دارد فرصت بالقوه‌ای برای انجام تجارت میان این کشور‌ها ایجاد شده است. پیشنهاد ما برای مدیران شرکت‌های تجاری و مجموعه‌های بزرگ یادگیری زبان عربی است، توانایی ارتباط مستقیم با تجار کشور‌های عربی به شما فرصت ویژه‌ای جهت تعامل و کسب درآمد می‌دهد.

راهنما در اماکن زیارتی و توریستی

سالانه جمعیت قابل توجهی مسافر از کشور‌های عربی برای زیارت اماکن مقدسه و یا سیاحت و گردشگری به ایران سفر می‌کنند که شما با تسلط به مکالمه‌ی عربی می‌توانید در یکی از فضا‌ها و اماکنی توریستی و زیارتی خدماتی از قبیل راهنمایی وترجمه و لیدری را انجا دهید.

ارائه خدمات به دانشجویان دانشگاه‌های بین الممل

سالانه دانشجویان عرب زبان زیادی برای تحصیل در مقاطع بالا در دانشگاه‌های ایران شروع به تحصیل نموده و ارائه انواع خدمات مثل ترجمه، کمک در پروسه ثبت نام، ارائه خدمات مسکن دانشجویی، مشاوره و آموزش زبان فارسی به آنان می‌تواند هم مسیر تحصیل آنان را دریک کشور غریبه تسهیل کرده و برای شما درامدی را ایجاد نماید.

دوبله فیلم و سریال و موزیک

انجام زیرنویس عربی برای محتوای ویدیویی و صوتی یک از راه‌های کسب درامد برای کسانی است که مهارت شنیداری خوبی در زبان عربی دارند، با انتشار این مطالب در فضا‌های مجازی به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم منجر به درآمد زایی می‌شوند.

تدریس آموزش آنلاین

تدریس یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد از زبان عربی است که به شکل‌های مختلف و در سطوح مختلف امکان‌پذیر است، تدریس در مدارس در آموزشگاه‌های خصوصی، کلای‌های انلاین در داخل ایران و حتی بصورت بین‌المللی با کشور‌های دیگه، در پلت فرم‌های فضای مجازی همه نمونه‌هایی از همین موضوع است.

محقق

تحقیق در مورد اسلام، احادیث، تاریخ ملل از منابع اصلی در صورت علاقمندی به انجام پژوهش و مطالعه کتب و مقالات تاریخی با یادگرفتن زبان عربی امکان‌پذیر است. این فیلد مسیر درآمدی ویژه و متفاوتی برای شما ایجاد خواهد کرد.

ترجمه همزمان شفاهی

این مهارت نیاز به تمرکز و سرعت عمل بالاست که در جلسات تجاری و سمینار‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها مورد نیاز است که منجر به گشترش ارتباطات شما و ایجاد درامد برای شما می‌شود.

اما پردرآمدترین مسأله در حوزه مترجم همراه که در سالیان اخیر نیز توسعه بسیار زیادی داشته است،