آکادمی معاش

آموزش زبان با هدف رشد و توسعه کسب و کار

دوره‌هاوبلاگورود

برای یادگرفتن عربی چقدر زمان لازمه؟

یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که بعنوان مدرس زبان عربی در طول تدریسم با اون مواجه شدم این سؤال بوده که توی چند جلسه عربی رو یاد می‌گیرم؟ اگر این سؤال برای شما پیش نیومده بهتون تبریک می‌گم شما زبان آموز‌ایده‌آل منی!! معمولاً زبان‌آموزانی که در ابتدای آغاز یادگیری زبان عربی این سؤال را می‌پرسند در انتظار پاسخی تک کلمه‌ای از استاد هستند که این تعدا جلسه یا چند ماه! اما یک خبر خوب برای شما دارم و یک خبر بد! خبر خوب اینکه پروسه‌ی یادگیری هر زبانی بیشتر از عوامل خارجی و استاد به خود شما بستگی دارد یعنی استاد ۲۰ درصد در پروسه‌ی یادگیری تأثیر دارد و شما ۸۰ درصد و در صورتیکه تلاش کنید در مدت زمان کمی قادر به مکالمه‌ی عربی خواهید بود و خبر بد اینکه در وصرتیکه تلاش کافی نداشته باشید شاید هیچ وقت!! در این مقاله آکادمی معاش در تلاش است تا تصویر شفافی از پروسه‌ی یادگیری زبان به شما بدهد و در اینجا آیتم‌های تأثیر‌گذار درفرایند یادگیری یک زبان جدید را برایتان خواهم آورد.

هدف و انتظار شما از یادگیری زبان عربی چیست؟

اولین سؤالی که باید به ان به طور شفاف پاسخ دهید همین است چون هدف و سطح توقع شما از سطح عربی مورد نطرتان اولین عامل مشخص‌کننده‌ی زمان لازم برای یادگیری یک زبان عربی است ایا دریک هتل کلینیک یا فروشگاه مشغول به کار هستید که مراجعه‌کنندگان عرب زبان داد؟ یا قصد تجارت با کشور‌های عربی را دارد یا قصد دارید بعنوان مترجم با تجار و یا توریست‌هایی که به ایران می‌آیند فعالیت کنید یا قصد دارید کتاب‌های ادبیات را به نثر عربی بخوانید و ترجمه کنید؟ هر کدام ازین خواسته‌ها نیاز‌مند سطح زبان متفاوت و سپری کردن زمان متفاوتی است!

چقدر به زبان عربی علاقمندید؟

نکته دوم و بسیار مهم انگیزه و علاقه‌ی شماست آیا دلیل انتخاب زبان عربی صرفاً بدلیل جبر محیط کار بوده یا انگیزه داشتن درامد دلاری؟ حس قلبی‌تان نسبت به زبان عربی، ادبیات عربی و عرب زبان‌ها چیست؟ آیا جزء دسته کسانی هستید که بدلیل تدریس اشتباه در مدارس عربی در ذهن آن‌ها یک زبان سخت و پیچیده و کسل‌کننده حک شده است! متأسفانه باید بگویم که اگر اشتیاق و انگیزه کافی نسبات به پروسه یادگیری یک زبان جدید و البته خود زبان عربی نداشته باشید و برای ایجاد آن تلاش نکنید باید بگویم که پروسه یادگیری شما بسیار کند و طاقت‌فرسا خواهد شد.

روش زبان‌آموزی

باید ببینید چه راهی برای یادگیری شما سریعتر و در دسترس‌تر است؟ کلس‌های حضوری یا آنلاین که شما را متعهد به حضور ر ساعت مشخصی می‌کند؟ خرید دوره‌های آنلاین که در هر ساعتی از شبانه روز بتوانید برای یادگیری زبان عربی زمان بگذارید؟ یا خود‌آموزی که برای زبان عربی به دلیل کم بودن منابع آموزشی کمی سخت بنظر می‌رسد!

استعداد و پشتکار

استعداد شما در یادگیری یک زبان جدید، رده‌ی سنی و میزان پشتکاری که که برای یادگیری و آموزش زبان می‌گذارید بسیار در روند یادگیری شما مؤثر است! معمولاً در رده سنی زیر ۲۵ سال سرعت یادگیری بدلیل کمتر بودن مشغله‌های ذهنی بسیار بیشر از سنین بالاتر است!

استمرار!!

استمرار در یادگیری زبان و داشتن برنامه‌ریزی روزانه و منظم تاثر دوچندانی در روند یادگیری شما دارد یعنی اگر شما روزانه یک ساعت اما در تمام روز‌های هفته برای مرور درس‌ها و انجام تمارین وقت بگذارید در مقایسه با اینکه یک روز درهفته اما هفت ساعت زمان بگذارید نتیجه‌ی بسیار سریعتر ماندگارتر و مطلوبتری خواهید گرفت!

شبیه‌سازی محیط واقعی

اگر قصد دارید که یک زبان را در زمان کمتری یاد بگیرید و قادر به مکالمه‌ی عربی باشید سعی کنید تا حد ممکن فضای یک محیط ولقعی را برای خود ایجاد کنید ف پیدا کردن دوستان و مشتریان عرب زبان تلاس به مکالمه با ان‌ها صحبت و یا رفع اشکال، تماشای فیلم و سریال عربی با زیرنویس عربی ف گوش دادن به موزیک اخبار و... در حین انجام فعالیت‌های روزانه را در برنامه خود بگنجانید!

و کلام آخر اگر می‌خواهید برای زمان یادگیری خود عدد و رقمی تقریبی را داشته باشید اکادمی معاش براساس تجربه‌یی که از موزش زبان اموزان بدست اورده به شما می‌گوید که بعد از ۹۰ ساعت زمان برای آموزش زبان عربی که ۳۰ ساعت ان محتوای اموزشی و دوره می‌باشد و ۶۰ ساعت تکرار و تمرین همان محتوی را شمل شود شما به سطح مقدماتی بصورت کامل مسلط خواهید شد و برای سح متوسطه ۱۸۰ ساعت اموزش و تمرین را در نضر بگیرید!